Jaaroverzicht 2018 van het lectoraat Topsport & Onderwijs

Welkom bij de avonturen van het lectoraat Topsport en Onderwijs in 2018. Ook dit jaar hebben we weer hard gewerkt en veel bereikt. Het thema was deze keer ‘Kracht van sportdata’. Daar is een lezingenreeks over gehouden die wederom resulteerde in een mooi boek. Daarin vindt u inspirerende verhalen over sportdata, die een steeds grotere rol speelt in de sport- en beweegwereld. De opening van het eerste Sportdata Valley lab in Ookmeer, Amsterdam zien wij dan ook als een hoogtepunt van het afgelopen jaar.

Daarnaast hebben we in 2018 een nieuwe master over topsportzorg. Deze opleiding gaat over fit zijn en is interessant voor zowel revaliderende patiënten als topsporters. Ook met duale carrièremogelijkheden voor sporters hebben we vorig jaar succes geboekt: ons Europees project STARTING11 is officieel goedgekeurd. De komende jaren hopen we – samen met een zeer geïnspireerd Europees team – de combinatie van topsport en onderwijs in de verschillende EU-landen een flinke stap verder te brengen.

Lees hier verder.