Home » SportUp Boost workshops 2 en 3: solution, business modelling en marketing

SportUp Boost workshops 2 en 3: solution, business modelling en marketing

13 mei 2024

Workshop 2: fase na de probleemdefiniëring oplossing en business modelling

Onze workshopcoach van deze dag was Tijs Timmerman. We begonnen de dag met pitches van de deelnemers. Hierna trapte Tijs af met onderwerpen zoals ‘from idea to market reality’, testing en product mapping en concept writing. In combinatie met opdrachten, leidde de sessie tot veel interactie. Voor de lunch kregen de deelnemers een tour door de test-labs van de VU, waar we vanwege het netwerk van AISS toegang tot hebben.

Na deze interessante tour, hadden we een gezamenlijke lunch waardoor we ons weer konden opladen voor het vervolg van de workshopdag. Tijs nam ons in de middag mee in het thema Business Modelling waarbij een aantal thema’s vanuit verschillende businessmodellen werden besproken. Ook in de middag was ruimte voor interactie.

 

Workshop 3: sportmarketing en communicatie – Niels Esmeijer en Kees Lohman

We begonnen weer met het oefenen van pitchen. Hierna nam Niels Esmeijer het over en nam de deelnemers mee in he thema Sportmarketing en communicatie. Tijdens deze interactieve workshop met veel praktijkvoorbeelden kwamen verschillende onderwerpen aan bod zoals branding, marketing, positionering, en de Golden Circle of Sinek.

Als onderbreking van de workshop was er een gezamenlijke lunch en kwam gastspreker Kees Lohman zijn verhaal doen over zijn bedrijf ‘FC Urban’. Tijdens deze sessie nam hij de ondernemers mee in de route die FC Urban tot nu toe heeft afgelegd, benoemde hij zijn do’s and don’ts en beantwoordde hij de vragen van de ondernemers tijdens een Q&A.

Lees ons magazine